Polacy pokochali wiadomości głosowe. Wysyła je 89% „zetek”, 70% milenialsów i 56% boomersów [Raport Preply]
Trwa boom na wiadomości głosowe, a najlepszym dowodem na to są wyniki badania przeprowadzonego przez Preply i agencję Elephate w styczniu 2024 r. na grupie Polaków w różnym wieku. Jak się okazuje, nagrania dźwiękowe wysyła swoim znajomym aż 7 na 10 rodaków, z czego jedna trzecia korzysta z takiego rodzaju komunikacji codziennie.
2024-02-12, 09:15
  • Badanie platformy Preply wykazało, że wiadomości głosowe, czyli krótkie nagrania dźwiękowe przesyłane w komunikatorach, mocno zyskały na popularności w ostatnim czasie.
  • Używa ich większość Polaków ze wszystkich generacji, ale najwięcej fanów tej formy komunikacji znajdziemy wśród przedstawicieli pokolenia Z.
  • „Głosówki” wygrywają z SMS-ami zwłaszcza wtedy, gdy się spieszymy, chcemy wyrazić złożone myśli, wykonujemy obowiązki domowe albo prowadzimy samochód.
  • 62% badanych wybiera wiadomości głosowe, ponieważ są wygodniejsze. 47% ze względu na to, że łatwiej przekazać nimi ton wypowiedzi.

Nie mówimy tutaj tylko o dwudziestoparolatkach, dla których wszelkie nowinki technologiczne to chleb powszechni. Bo choć faktycznie aż 9 na 10 „zetek” i 7 na 10 milenialsów wysyła wiadomości głosowe, starsze generacje nie pozostają daleko w tyle. Zgodnie z deklaracjami z badania „głosówek” używa 60% przedstawicieli pokolenia X oraz 56% boomersów. Co więcej, to właśnie najstarsi respondenci dostrzegają najmniej wad rozmawiania poprzez nagrania na Messengerze czy WhatsAppie.

Najczęstszymi odbiorcami wiadomości głosowych Polaków są przyjaciele. W dalszej kolejności komunikujemy się w ten sposób z członkami rodziny, a nieco rzadziej – z partnerami. Zdaniem 6 na 10 badanych wiadomości głosowe wzmacniają ich relacje z ludźmi, a 4 na 10 osób czuje się dzięki nim mniej samotna.

Choć w ogólnym rozrachunku wciąż jednak większość (64%) woli otrzymywać wiadomości tekstowe, dla 41% „głosówki” są najlepszym sposobem komunikacji. Podobny odsetek Polaków uważa, że wiadomości głosowe mogą zastąpić rozmowę przez telefon w czasie rzeczywistym. Blisko jedna piąta (18%) woli nawet nagrać swoją wypowiedź niż zadzwonić, by omówić drażliwy czy emocjonalny temat, jeśli osobiste spotkanie nie wchodzi w grę.

Nie oznacza to jednak, że nie dostrzegamy minusów wiadomości głosowych. Połowa sądzi, że lepiej komunikuje się za pomocą pisanego tekstu, a przeszło jedna trzecia nie lubi brzmienia swojego głosu. Martwimy się także ewentualnym hałasem w tle oraz tym, że podczas nagrywania swojej wypowiedzi moglibyśmy przeszkadzać innym. Istotnym czynnikiem jest również prywatność – 42% Polaków obawia się, że „głosówkę” można łatwo podsłuchać.

Z pełną treścią raportu z badania można zapoznać się na stronie platformy Preply, oferującej wygodne korepetycje online z nowoczesnym programem nauczania.

KONTAKT / AUTOR
Agata Dulisz
Senior Digital PR & Content Marketing Specialist
Elephate
+48 516 366 852
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.