Kto jest najmądrzejszym CEO? W czołówce brakuje Zuckerberga i Muska [RAPORT]
Przeanalizowanie wypowiedzi 100 amerykańskich CEO przez pryzmat powszechnych wzorców językowych pozwoliło odkryć, którzy menedżerowie najwyższego szczebla wykazują się najwyższym ilorazem inteligencji. Co ciekawe, najbystrzejszy umysł wcale nie wiąże się z największym majątkiem.
2023-11-21, 08:00
  • Analiza językowa platformy Preply.com z korepetycjami online wykazała, że Jeff Bezos i Mark Zuckerberg są inteligentniejsi od Elona Muska. Lider Tesli zajął dopiero 16. miejsce w rankingu najbystrzejszych CEO.
  • Najmądrzejszym przełożonym okazał się prezes firmy DeepMind zajmującej się sztuczną inteligencją. Podium zamknęli dyrektorzy generalni spółek Blackstone i Berkshire Hathaway.
  • Przeprowadzone badanie wyłoniło także amerykańskich CEO z najwyższą inteligencją emocjonalną. Dzięki przyjętej metodologii udało się też wskazać szefów, którzy są najmocniej skoncentrowani na zespole i kliencie oraz mają najbardziej pozytywne nastawienie.
  • Autorzy badania zaznaczają, że język stanowi narzędzie skutecznego przywództwa, i podpowiadają, jakie zabiegi warto stosować, by być postrzeganym jako bardziej inteligentna i godna zaufania osoba.

Zakres i wyrafinowanie słownictwa, złożoność struktur zdań i proponowanych pomysłów, jakość konstrukcji i analizy argumentów oraz umiejętności wiązania wypowiedzi z szerszymi kontekstami – oto aspekty, które wzięto pod uwagę w badaniu. Analiza przeprowadzona w sierpniu 2023 r. objęła transkrypcje wystąpień publicznych poszczególnych dyrektorów. Pod lupę wzięto od 60 do 180 minut ich monologu.

Jeff Bezos mądrzejszy od Marka Zuckerberga i Elona Muska

Były CEO Amazonu, który przekształcił zwykłą księgarnię internetową w światowego giganta e-commerce, okazał się 5. najinteligentniejszym dyrektorem generalnym w Ameryce. Jak czytamy w raporcie, Bezos stanowi niezwykłego przywódcę dzięki swojej dalekowzroczności i zdolności adaptacji.

Stawiany często w jednym szeregu z Bezosem Mark Zuckerberg uplasował się dopiero na 8. pozycji, tuż za szefem Netfliksa, Reedem Hastingsem. Lider korporacji Meta może się jednak pochwalić pokonaniem Elona Muska, który zebrał mniej punktów inteligencji niż Brian Chesky z Airbnb czy Jensen Huang z Nvidii.

Prezesi Grupy BMW, FedEx i Ford Motor na dole rankingu inteligencji

Po drugiej stronie zestawienia znalazły się takie postacie, jak Oliver Zipse z Grupy BMW, Raj Subramaniam z FedEx oraz Jim Farley z Ford Motor. Choć wystąpienia tych liderów przejawiały najniższą inteligencję, nie oznacza to braku innych cech przywódczych. Każdy z tych prezesów prezentuje wizjonerskie podejście i przyczynia się do rozwoju swojej branży – zauważają twórcy raportu. Dodatkowo Zipse zyskał miano dyrektora generalnego z najbardziej pozytywnym nastawieniem.

Inteligencja ma różne wydania, a jednym z nich jest inteligencja emocjonalna, która sprzyja zrozumieniu i współpracy. Pod tym kątem najbardziej pozytywnie wyróżnia się Tricia Griffith z Progressive. Z kolei pod względem skupienia na kliencie przoduje Rodney McMullen ze spółki Kroger, a najbardziej zorientowanym na zespół CEO okazuje się Karen S. Lynch z CVS Health.

Klarowna i precyzyjna komunikacja może pomóc pracownikom zrozumieć, czego się od nich oczekuje, zmniejszając dezorientację i potencjalny niepokój, co może wpłynąć na motywację. Okazywanie empatii i zrozumienia innym pomaga w budowaniu zaufania w zespole – mówi Sylvia Johnson z Preply.

Więcej o inteligencji wśród prezesów zarządów największych korporacji można przeczytać na blogu Preply.

KONTAKT / AUTOR
Agata Dulisz
Senior Digital PR & Content Marketing Specialist
Elephate
+48 516 366 852
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.