Benefity pracownicze w Polsce i Europie. Preply.com sprawdziło, czego oczekują zatrudnieni oprócz dobrej pensji
Według danych LinkedIn obecnie aż 93% pracodawców jest zaniepokojonych możliwym odejściem pracowników. Oprócz odpowiednio wysokiego wynagrodzenia sposobem na ich zatrzymanie mogą być atrakcyjne świadczenia pozapłacowe. Platforma Preply.com zgromadziła dane na temat najpopularniejszych benefitów. Dowiedz się, czego oczekują zatrudnieni w Polsce i innych krajach europejskich.
2023-06-05, 16:00

Dobór benefitów do potrzeb to wyzwanie dla działów HR

Jak czytamy w raporcie Enter The Code, na obecność benefitów w trakcie poszukiwania pracy zwraca uwagę aż 3 na 4 kandydatów. Aby tego rodzaju świadczenia pozytywnie wyróżniały firmę na tle konkurencji, muszą odpowiadać na realne potrzeby i oczekiwania zatrudnionych osób. Te niestety często rozmijają się z rzeczywistością – według raportu Sodexo tylko 40% Polaków jest zadowolonych z benefitów oferowanych w ich miejscach pracy. To oznacza, że działy HR nadal mają wiele do zrobienia w tym zakresie.

Nie tylko opieka medyczna. Jakie jeszcze benefity są na topie?

Według danych Sedlak & Sedlak polskie firmy najczęściej oferują swoim pracownikom szkolenia zawodowe i świadczenia medyczne, a najrzadziej – przyznają akcje przedsiębiorstwa i dopłaty do przedszkoli i żłobków. A czego oczekują pracownicy? Zgodnie z raportem Enter The Code, pierwsza trójka na liście najbardziej pożądanych benefitów to: prywatna opieka medyczna (57% badanych), elastyczne godziny pracy (38% badanych) i dodatkowy płatny urlop (35% badanych).

Zaraz za nimi znalazły się kolejno: roczne bonusy w postaci bonów, pełnowymiarowa praca zdalna, zwrot kosztów dojazdu do pracy, polisa ubezpieczeniowa na życie oraz lekcje języków obcych z native speakerami. Nauka języków to jeden z tych benefitów, które nie tylko zwiększają satysfakcję z pracy, lecz także wspierają rozwój osobisty pracownika. Jak wynika z badania RocketJobs.pl, tego rodzaju dodatkowe świadczenia doceniają zwłaszcza młodsze pokolenia Polek i Polaków.

W dzisiejszym świecie znaczenie języków obcych osiągnęło bezprecedensowy poziom ze względu na szeroki wachlarz możliwości zawodowych, jakie oferuje ich znajomość – mówi Sylvia Johnson z Preply.com, platformy do korepetycji online z ofertą kursów dla firm.

Czego oczekują pracownicy w innych krajach? Odpowiedzi mogą zaskakiwać

Według danych Remote najlepiej pod kątem benefitów pracowniczych w Europie wypadają kolejno Luksemburg, Hiszpania i Norwegia, a zaraz za podium plasują się Niemcy, Francja i Polska. Wiele bonusów, które cieszą się popularnością w krajach Europy Zachodniej i Północnej, na naszym rynku pracy jest rzadkością. Przykładowo Francuzi mocno cenią dopłaty do zdrowych posiłków i wsparcie zdrowia psychicznego, a Islandczycy – 4-dniowy tydzień pracy.

W Luksemburgu popularne są za to kupony na lunch. Powszechnym dodatkiem do pensji jest także samochód, z którego można korzystać również w celach prywatnych. Ciekawym benefitem w Wielkiej Brytanii jest dofinansowanie zakupu roweru służącego do dojazdów do pracy. Zamiast niestandardowych benefitów Niemcy oczekują przede wszystkim elastycznych godzin pracy, z kolei Holendrom mocno zależy na możliwości pracy zdalnej.

Więcej informacji znajduje się pod linkiem:

https://preply.com/pl/blog/najbardziej-lubiane-benefity-pracownicze/

https://preply.com/pl/

KONTAKT / AUTOR
Agata Piechota
Content Marketing Specialist
Elephate
516366852
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.